Reklamu potřebují všechny firmy, které se chtějí dál rozvíjet. Vždy byla jasnou volbou televize, později i reklamy na sociálních sítích a dalších stránkách, například Youtube. V posledních letech však můžete vidět, že je mnoho známých osobností na sociálních sítích, které začaly propagovat různé přípravky. Tito lidé totiž mají často větší dopad, než nějaká reklama na Youtube.
Je to z toho důvodu, že jsou blíž k lidem. Mohou se rozepsat, vyzkoušet produkt a přiblížit ho každodenním problémům. Nakonec se lidé více ztotožní s takovou osobou a produkt zakoupí. A navíc mnoho influencerů není tak drahých, jako placení reklam. Buď je můžete nalákat na produkty zdarma, nebo případně placenou spolupráci.
Problém těchto propagací je právě důvěryhodnost. Lidé přestávají věřit strojeným reklamám a ukazuje se, že jsou některé reklam opravdu velmi chytře uzpůsobené. To je na tom ještě horší, jelikož se taková věc dostane na povrch a ztráty jsou velké. Je třeba vědět, jestli si daná osobnost dokáže opravdu lidi získat a chová se důvěryhodně, ohodnotí váš produkt na základě pravdy a bude to tak prezentovat.
Důležité je i co propagují. Již existuje několik případů, kdy se našla fashion blogerka, která vytvořila reklamu na sýry, nebo na čistící prostředky. V takové chvíli to zavání pouze tím, že toužila po nějakém produktu zadarmo, aby jej nemusela kupovat. A tak navázala spolupráci. Tak ztratí osoba odběratele, důvěryhodnost a pravděpodobně upadne zájem o váš produkt, protože bude navždy spojen s takovým podvodem.
Je třeba si proto i hlídat, zda-li navazujete nějaký kolaborace s osobami, které se v daném oboru vyznají. Poté dokáží lépe vysvětlit filosofii vaší značky a naopak důvěryhodnost stoupne. Pokud tedy chcete reklamu, která vám přinese zákazníky a více peněz, nezapomínejte myslet dopředu.