Prostory pro umístění reklam na Facebooku dramaticky ubylo. Tím jak firma hledá další možnosti příjmu, došlo k zvýšení cen za zobrazované reklamy o čtvrtinu. Navíc byli nuceni změnit reklamní formát zpráv a videí.
Což vedlo v druhém čtvrtletí k milému překvapení pro investory a ohromili i veřejnost. Sociální síť uvádí meziroční nárůst v čistém zisku o 71 procent na 3,9 miliard dolarů. O 54 centů stouply akcie, jejichž cena je na 1,32 dolaru.
Ve snaze udržet si tuto „vítěznou vlnu“ můžeme očekávat nárůst reklam na Facebooku. Což povede k růstu uživatelů, kteří jsou čím dál tím víc znechuceni z všudypřítomného konzumu. Dle posledních výzkumů sice víme, že jen málo lidí označuje vykreslenou reklamu jako obtěžující na tolik, že by daného inzerenta začali bojkotovat. Analytik agentury FG Forrest Martin Petrášek má jasno dokud bude na Facebooku užitečný obsah pro uživatele dostatečně zajímaví nelze předpokládat odliv uživatelů.
Budoucnost je videoreklama
Mark Zuckerberg(zakladatel Facebooku) spoléhá na zisk většího obnosu ze zavedení reklamy v chatovací aplikaci Messenger. Tuto aplikaci měsíčně využívá přes 1,2 miliardy uživatelů.
Společnosti již nastínila na svém blogu. Jak bude reklamní sdělení zobrazováno. Nemělo by jít o obtěžování reklamou v jednotlivých konverzacích, ale k zobrazení bude docházet v domovském okně aplikace. Pro uživatele bude možnost přesunout se na webové stránky inzerenta, nebo sním zahájit chatovou konverzaci.
Tento formát reklamy byl již testován v Thajsku a Austrálii. Ohlasy byly spíše negativní. Stan Chudnovský produktový manažer Messengeru oponuje tím, že ani reklamám na zdi uživatelů, původně lidé příliš neaplaudovali.
Za rostoucí příjmy v druhém čtvrtletí o statně facebook vděčí díky mobilní a video reklamně. Můžeme hovořit o navýšení o 47 procent na 9,3 miliardy dolarů. Celkový podíl inzerce se už vyšplhal k 87 procentům v oblasti mobilní reklamy.